Energi Norge

Innhold

Energi Norge

Strømmarked

I strømmarkedet møtes produsentene og forbrukerne for å handle strøm. Tilgang på vann i magasinene, produksjon og forbruk av strøm og kapasitet i strømnettet påvirker kraftprisene her i landet.

Våre viktigste politiske saker om strømmarked

  1. Politisk sak, Strømmarked

    Regelverk for krafthandel

    Som en følge av finanskrisen i 2008, har EU utarbeidet et nytt regelverk for handel med finansielle produkter og varederivater og er i ferd med å revurdere eldre lover som regulerer finansiell handel og tilbud av finansielle tjenester.

  2. Politisk sak, Strømmarked, Energibruk og klima

    Opprinnelsesgarantier – forbrukerens mulighet til å påvirke produsentene

    En opprinnelsesgaranti er et finansielt bevis på at det et eller annet sted produseres like mye strøm basert på fornybare kilder som den strømmen man kjøper selv.

  3. Politisk sak, Strømmarked

    Intradagmarked

    Intradaghandel er en god ordning hvor fleksibel norsk vannkraftproduksjon har et konkurransefortrinn. Det er derfor viktig at Norge får muligheten til å utnytte denne fordelen, mener Energi Norge.

Siste nytt om strømmarked

  1. Nyhet, Strømmarked

    Nye veiledere for innføring av EUs finanslovgivning

    Energi Norge har ferdigstilt to veiledere for å hjelpe medlemsbedriftene med å implementere den kommende europeiske finanslovgivning EMIR og MiFID II.

  2. Nyhet, Strømmarked

    Har spart 13 millioner på smarte målere

    Ringeriks-Kraft Nett var blant de første i landet til å innføre smarte strømmålere for sine kunder. Nå ser de store sparegevinster som kommer både nettselskapet og kundene til gode.

  3. Nyhet, Strømmarked

    Opprinnelsesgarantier på agendaen i Brussel

    Den europeiske tenketanken CEPS arrangerte onsdag seminar om opprinnelsesgarantier, basert på EU-kommisjonens forslag til forbedringer. Energi Norge følger prosessen tett.

Kommende arrangement

  1. 24. oktober 2017,

    Thon Hotel Opera, Oslo

    Salg og kundeservice i energibransjen

    Salg og kundeservice er viktige funksjoner for strømselskapene. Dette kurset er både en fin møteplass og gir faglig påfyll for medarbeidere innen kundeservice.

  2. 15. - 16. november 2017,

    Thon Hotel Arena, Lillestrøm

    Markedskonferansen 2017

    Markedskonferansen er strømleverandørenes viktigste arena for markedsføring, kommunikasjon, innovasjon og forretningsutvikling.

  3. 16. november 2017,

    Radisson Blu Plaza Hotel, Oslo

    HMS-styring for ledere

    Ledere må vise et profesjonelt HMS-engasjement i sin arbeidshverdag, både gjennom ord og handling.

Lurer du på noe? Kontakt oss gjerne.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt