Energi Norge

Innhold

Digital markedsføring og GDPR

  • 23. apr 2018Kl. 09:00–16:30
  • Næringslivets Hus Majorstua, Oslo
  • Medlem: 5.500,- + mva Andre: 6.700,- + mva
  • Påmeldingsfrist Snarest

Hva er lov og ikke lov innen digital markedsføring etter GDPR? Og hvordan vil det nye regelverket påvirke deg som jobber med kommunikasjon og markedsføring i kraftbransjen? Gjør deg klar til å få din viktigste digitale verktøykasse i 2018.

GDPR

#005

Ny personvernforordningen (GDPR) trer i kraft 25. mai 2018 og vil avløse dagens personverndirektiv og dagens personopplysningslov.

  • Hvorfor er dette viktig også for deg som jobber med kommunikasjon og markedsføring i kraftbransjen?
  • Hva bør du kunne av lover og regler i forhold til sosiale medier, epost, sms og kundeklubber?
  • Hvilke opplysninger kan kraftleverandørene bruke fra de nye strømmålerne, etter 25. mai? 

Advokat Vebjørn Søndersrød vil besvare disse spørsmålene på kurset.

Det er mye å ha kontroll på når du jobber med digital markedsføring: Epostlister, innhenting av samtykke, Facebook, LinkedIn og andre sosiale kanaler. På kurset vil du få opplæring i hvordan dette gjøres på riktig måte før og etter 25. mai. 

Advokaten vil også komme med tips og råd til hva kraftleverandørene kan bruke opplysningene fra de nye strømmålerne til. Hva er lov? Hva er ikke lov?

I tråd med ny personvernforordning er sosiale medier en viktig markedsførings- og kommunikasjonskanal. 

  • Hva fungerer på Facebook for å få god spredning og treffe med budskap?
  • Hvordan bruke sosiale medier til å bygge et godt omdømme?
  • Hvordan håndtere kundebehandling (kritikk) i sosiale medier? 

Fagansvarlig for digital kommunikasjon Anna Heumrønningen vil ta for seg Facebook som markedsføringskanal, omdømmebygging i sosiale medier og hvordan man kan drive god kundebehandling i sosiale medier. 

Målgruppe:
Alle som jobber med digital kommunikasjon og markedsføring i kraftbransjen: Forretningsutviklere, markedsførere, kommunikasjonsansvarlige, kommunikasjonsmedarbeidere og kundebehandlere.
 

Foredragsholdere:

  • Vebjørn Søndersrød
  • Partner i Advokatfirmaet Ræder AS

Søndersrød er advokat og partner i Adovkatfirmaet Ræder AS. Han er spesialisert innen personvern. 

  • Anna Heumrønningen
  • Fagansvarlig for digital kommunikasjon i Apeland

Heumrønningen er fagansvarlig for digital kommunikasjon i PR-seslakpet Apeland. Hun har lang erfaring med digitale og sosiale medier, og holder jevnlig kurs og workshops for å hjelpe virksomheter med å lykkes digitalt.

Program

Mandag 23. april
  • 09:00 - 09:30
    Registrering
  • 09:30 - 09:40
    Velkommen
    • Siri Mjøsund
      Energi Norge AS
  • 09:40 - 11:00
    Digital markedsføring, personopplysninger og forbrukervern

    Personopplysninger? Hvorfor så stor oppmerksomhet om dette? Hvorfor er dette så viktig?

    • General Data Protection Regulation (GDPR) Mai 2018? 
    • GDPR generelt – hva er egentlig nytt?
    • AMS målere, hva kan kraftleverandørene bruke data til? Hva mener Datatilsynet?
    • Telefonsalg – endrer GDPR reglene for dette? Vil det være tillatt å kjøpe ringelister?  Hva med Winback?
    • Vebjørn Søndersrød
      Partner, Advokatfirmaet Ræder AS
  • 11:00 - 11:15
    Pause
  • 11:15 - 12:30
    Når er digital direktemarkedsføring tillatt?
    • Sosiale medier - Hvilke regler gjelder?
    • Samtykker – hvilke endringer kommer?
      • Nyhetsbrev. SMS.
      • Tilpasset markedsføring basert på for eksempel kjøpshistorikk
      • Hva med fordelsprogrammene i Norge?
    • Vebjørn Søndersrød
      Partner, Advokatfirmaet Ræder AS
  • 12:30 - 13:30
    Lunsj
  • 13:30 - 14:30
    Slik tenker Facebook
    • Hva skal til for å få god spredning på Facebook i 2018
    • Facebook har gjort drastiske endringer i sine algoritmer – hvilke konsekvenser får dette, hvor mange når du ut til?
    • Hva er det Facebook og de andre sosiale mediene ønsker å oppnå, og hva vil folk egentlig ha av innlegg?
    • Anna Heumrønningen
      Fagansvarlig for digital kommunikasjon, Apeland
  • 14:30 - 15:30
    Omdømmebygging i sosiale
    • Vi ser på hva som driver omdømme i kraftbransjen, hvordan man kan benytte sosiale medier til å bygge et godt omdømme og hvordan man måler effekt av omdømmearbeidet.
    • Etter introduksjonen diskuterer vi hva dette betyr for den enkelte og finner eksempler på gode historier som styrker omdømmet.
    • Anna Heumrønningen
      Fagansvarlig for digital kommunikasjon, Apeland
  • 15:30 - 15:45
    Pause
  • 15:45 - 16:45
    God kundebehandling i sosiale medier
    • Kundebehandling blir ekstra krevende når man selger et produkt som folk tar for gitt, men som får store konsekvenser for folk når det ikke fungerer. Det er mange følelser i spill, og de fleste glemmer hvor fantastisk det egentlig er at vi har så god og stabil tilgang på strøm.
    • Hvordan håndtere kritikk og nettroll? Vi gjennomgår tips og strategier som kan bidra til å legge en demper på kritikken og snu misfornøyde kunder til ambassadører. Det blir god tid til å dele erfaringer og stille spørsmål.
    • Anna Heumrønningen
      Fagansvarlig for digital kommunikasjon, Apeland
  • 16:45 - 16:50
    Avslutning

Praktiske opplysninger

Informasjon og avbestillingsregler

Reise og opphold
Deltakeravgiften dekker ikke reise- og oppholdsutgifter. Ønskes overnatting ifm arrangementet ber vi om at dette bookes individuelt. Energi Norge AS har avtalepriser med Choice-kjeden som deltakere kan benytte seg av.

Presentasjoner
Lenke til presentasjoner vil bli sendt per e-post sammen med evaluering i etterkant av arrangementet. Vi gjør oppmerksom på at deltakere som har meldt seg av EnergiAkademiets nyhetsbrev ikke vil motta denne mailen. Hvis ønskelig er du velkommen til å melde deg på våre nyhetsbrev igjen. Du vil da motta aktuell informasjon innen ditt fagområde, klikk her for påmelding

Avbestillingsregler
Ved avbestilling mer enn 10 arbeidsdager før start gis full refusjon. Ved 10-4 arbeidsdager før arrangementets begynnelse refunderes 50%. Ved mindre enn 4 arbeidsdager før arrangementets start gis ingen refusjon. Det gis ingen refusjon mot enkeltmåltider som ikke benyttes. Ved sykdom kreves legeattest for å få refundert deltakeravgift. Hoteller har egne regler for avbestilling. Energi Norge AS har ingen erstatningsansvar ved hendelser utenfor Energi Norge AS sin kontroll slik som streik, lockout, naturkatastrofer, terror eller andre uforutsette hendelser.

Praktiske opplysninger

Faglig ansvarlig: