Silvija Seres er matematiker og teknologiinvestor. Hun har bakgrunn fra algoritmeforskning i Oxford, utvikling av søkemotoren Alta Vista i Silicon Valley, strategisk ledelse i Fast Search and Transfer, og tjenesteutvikling i Microsoft. Hun jobber nå som styremedlem i flere store selskaper, inkludert DNV GL og NRK, og som aktiv investor i flere teknologibedrifter.
Silvija er en anerkjent foredragsholder, og ble i 2017 tildelt Oda-prisen for sin rolle som synlig inspirasjonskilde og forbilde for kvinner i tech.
Paal Fure er en bauta i den norske markedsføringsbransjen. Han er CEO for byråkonsernet Dentsu Aegis Network Norge og har det overordnede ansvaret for forretningsutvikling, oppkjøp og nordiske synergier. Han har i mange år vært ansett som en av Norges fremste trendanalytikere og er en etterspurt tungvekter innen marketingstrategi og fremtidsorientering.
Paal har skrevet en rekke toneangivende rapporter og trendanalyser, og er en av Norges mest ettertraktede foredragsholdere.
Siri Børsum er tidligere leder for digital transformasjon i Google Norge. Hun har nylig hoppet av etter 12 år hos søkemotorgiganten -10 år som salgsdirektør, 3 mnd som Google Evangelist i Silicon Valley, og de to siste årene som leder for digital transformasjon med en visjon om å digitalisere Norge. Siri har også 20 års erfaring fra medieindustrien innen salg og ledelse og fra ulike styreverv.
Siri har et sterkt og lidenskapelig forhold til digitalisering og mulighetene teknologi gir, og nå leter hun etter en jobb hvor hun kan benytte teknologi for å forbedre kundereisen.
Maren Kyllingstad er administrerende direktør i Innlandskraft, som eier strømleverandørene Gudbrandsdal Energi og Eidsiva Energi. Hun har tidligere jobbet som markedssjef i Norske Skog, markedsdirektør i tidligere Kappa Rena og var direktør i Eidsiva Marked i 13 år frem til 2016.
Maren har også erfaring fra en rekke styreverv, og er for tiden styremedlem i Høgskolen Innlandet og i hovedstyret i NHO. Hun sitter også i Energi Norges utvalg for sluttbrukermarked.
Knut Kroepelien er administrerende direktør i Energi Norge. Han har tidligere vært avdelingsdirektør i Klima- og miljødepartementet og ambassaderåd ved den norske EU-delegasjonen i Brussel. Han har også jobbet som nasjonal ekspert i EU-kommisjonen.
Frem til januar 2019 ledet Knut Energi Norges næringspolitiske avdeling for marked og kunder.
Waseem Rashid er divisjondirektør for plattformer og profiler i DNB. Før han begynte i DNB ledet han Telia Company´s initiativ rundt nye plattformer og produkter innenfor IoT. Han har også hatt ansvar for å etablere nytt forretningsområde for Telia rundt kapitalisering av innsiktsdata.
Waseem har sittet som styremedlem i Unacast. Han har også 19 års erfaring fra Schibsted i ulike roller, deriblant opparbeidelse av deres innloggingsløsning SPiD.
Beate Nossum er byråleder i Footprint, et PR-byrå som har spesialisert seg på det grønne skiftet. Beate er blant Norges fremste eksperter på klima- og endringskommunikasjon. Hun er opprinnelig journalist, politisk redaktør og tidligere partner i First House. Hun har 12 års erfaring fra kommunikasjonsbransjen og har arbeidet med store offentlige kampanjer, politiske prosesser, posisjonering og merkevarebygging.
Beate har hatt lederstillinger i flere av de etablerte PR-byråene og i Bellona. Hun var nominert som Årets kvinnelige gründer i 2017.
Sveinung Jørgensen er førsteamanuensis ved Høgskolen i Innlandet og Norges Handelshøyskole. Han er kanskje best kjent som halvparten av Jørgensen & Pedersen, to selverklærte bærekraftseventyrere som jobber tett sammen med bedrifter i inn- og utland for å utforske hvordan bedrifter kan bli både bærekraftige og lønnsomme.
Sammen har de skrevet boken RESTART, og du kan lese mer om dem her: www.JorgensenPedersen.no.
Hanne Sjursen er forretningsutvikler i Vipps og jobber med å internasjonalisere Vipps-porteføljen. Hun har tidligere jobbet 12 år i Telenor, hvor hun blant annet bygget opp Mobilhandel og var konsernansvarlig for ID og e-betaling.
Hanne har variert bakgrunn fra flere bransjer og har blant annet vært direktør for Signal i Bane NOR, divisjonsdirektør i DNB med ansvar for IT driften i DNB-konsernet samt har erfaring fra Norsk Data, Norges Bank og World Food Programme.
Johan Høgåsen-Hallesby er en av landets mest erfarne tjenestedesignere og digitale forretningsutviklere. Han er teknologidirektør i Urban Sharing, som står bak Oslo Bysykkel -de som har fått hele Oslo til å sykle.
Tidligere har Johan jobbet med digitalisering i store bedrifter som UX-designer og strategirådgiver, sittet som markedsdirektør i konsulentselskapet Making Waves og vært involvert i en rekke ulike oppstartsbedrifter.
Torkel Rolfseng er direktør for regulatoriske rammebetingelser i strøm- og mobilmarkedet i Fjordkraft. Han er også administrerende direktør i Trøndelag Kraft. Torkel har jobbet med strømmarkedet siden årtusenskiftet og har tidligere hatt ulike roller i Trondheim Energi, Trondheim Kraft, Trøndelag Kraft og Fjordkraft.
Torkel sitter i Energi Norges utvalg for sluttbrukermarked.
Yngve Fjell er direktør for kundeopplevelser hos KPMG. Han har tidligere omfattende erfaring fra Telenor, hvor han de siste årene hadde ansvar for globale digitaliserings- og transformasjonsprosesser knyttet til go-to markedet. Han har praktisk erfaring og sterk kompetanse innenfor kundestrategi, brukerdrevet design, kundereiser, kanalstrategier, omnikanal og digital organisering og styring.
Yngve er en ledende kapasitet innenfor digitalisering og digital transformasjon i Norge.
Finn Lützow-Holm Myrstad er fagdirektør for digitale tjenester og energi i Forbrukerrådet. Han leder også digitalkomiteen i det transatlantiske forbrukernettverket, TACD. Finn har fartstid fra blant annet Statnett, rådgivningsselskapet Brusselkontoret, Utenriksdepartementet og som leder av Europeisk Ungdom.
Finn er en erfaren foredragsholder og har holdt foredrag på Harvard, Princeton, teknologikonferansen SXSW, G20, Europaparlamentet og sist på TED-scenen i New York.
Gunn Margareth Lassesen er direktør for kommunikasjon og kundetjenester i Haugaland Kraft. Hennes bakgrunn og utdanning er hovedsakelig innen hotelldrift- og ledelse, både fra USA og Norge. Gunn Margareth har jobbet i servicebransjen hele sitt yrkesaktive liv og for henne er "kunden er stjerna" uansett bransje.
Gunn Margareth er opptatt av at Haugaland Kraft sine kunder skal ha en god opplevelse og den beste kundereisen i møte med de og deres produkter.
Thor-Erik Vartdal har ansvaret for forretningsutvikling i Enel X sin virksomhet i Norden og Baltikum. Han har tidligere jobbet med strategi og forretningsutvikling i PwC, EY og på Handelshøyskolen BI. Han har lang erfaring fra sterkt konkurranseutsatte virksomheter i sluttbrukermarkedet, spesielt innenfor retail.
Thor-Erik har de seneste årene erfaring fra energimarkedet i sin tid som strategisjef i Skagerak Energi, og har bla sittet i styret til Fjordkraft og Skagerak Kraft.
Kristian Blindheim er ansvarlig for prosjektet Fornybar og fullelektrisk i Energi Norge. Det vil si at han jobber med å utvikle et veikart for hvordan Norge kan bli verdens første fornybare og fullelektriske samfunn. Kristian jobber også for NHO-prosjektet Grønne elektriske verdikjeder, som skal se på verdiskapingspotensialet knyttet til elektrifisering.
Kristian har tidligere jobbet seks år med innkjøp, bærekraft, strategi og innovasjon i Equinor.
Trine Skog Humlen er rådgiver i digitalbyrået Racer, hvor hun primært jobber med hvordan kunder innenfor ulike bransjer kan lykkes med sosiale medier. Trine har tidligere jobbet som fagansvarlig for sosiale medier i Try Opt, i tillegg til å ha jobbet flere år i Denstu Aegis Norge med digital markedsføring.
Trine har sittet som medlem i faggruppen for sosiale medier i INMA, vært jurymedlem i INMA Performance Awards og Gullblyanten, og holder jevnlig foredrag på ulike faglige arenaer.
Herold Myrland er administrerende direktør i Polar Kraft. Han har lang fartstid fra IT-bransjen som daglig leder for Funn IT, et av de største IT-selskapene i Nord-Norge, og var daglig leder i Kraftinor fra 2004 og fram til dannelsen av Polar Kraft i 2018. Herold er opptatt av teknologi og er engasjert i forretningsutvikling og nye muligheter ved hjelp av teknologi.
Herold sitter i Energi Norges utvalg for sluttbrukermarked.
Morten Hagen er leder for forretningsutvikling i Futurehome, en norsk teknologistartup som ble en del av Teliakonsernet i 2018. Morten har jobbet som rådgiver i grenselandet mellom teknologi og kommunikasjon i flere år, og tok for alvor steget inn i energibransjen i 2015 som markedssjef for Smart Energi i Fredrikstad.
Morten har et brennende engasjement for forbrukernes teknologimuligheter i fremtidens energisystem.
Geir Arne Gundersen er markeds- og kommunikasjonssjef i NorgesEnergi. Han har en variert bakgrunn hovedsakelig fra byråbransjen og har jobbet med kommunikasjon i mer enn 20 år.
I kommunikasjonsfaget er Geir Arne spesielt opptatt av å skape samsvar mellom «innsiden og utsiden» - at vi holder det vi lover og lever som vi lærer.
Ingrid von Streng Velken er konserndirektør for innovasjon og utvikling i BKK. Der har hun ansvaret for å oppfylle strategien om å bli «størst i Norge på elektrifisering». Ingrid er oppriktig bekymret for klimakrisen og motivert for å gjøre en innsats for å nå 1,5-gradersmålet.
Ingrid har bakgrunn fra Boston Consulting Group der hun blant annet hadde rollen som Global Manager Sustainability.
Arild Markussen er konserndirektør i Helgeland Kraft Strøm. Han har arbeidet i Helgeland Kraft siden 2005. Arild brenner for å sette kunden i fokus og at strømbransjen selger fornybar energi. Han er utdannet sivilingeniør fra NTH i Trondheim og har en master i strategi og ledelse fra Universitetet i Nord i Bodø.
Arild leder Energi Norges utvalg for sluttbrukermarked.
Jan Vidar Thoresen er administrerende direktør i Glitre Energi Strøm. Han har tidligere vært administrerende direktør i Lier Everk, Nord Pool Clearing og Nord Pool Consulting, samt konsulent i Ernst & Young.
Jan Vidar sitter i Energi Norges utvalg for sluttbrukermarked.
Andreas Strandskog jobber som politisk rådgiver i Forbrukerrådet. Han jobber med alt fra personvern, IKT-sikkerhet, telekom og strøm. Han har tidligere jobbet med næringspolitikk og småbedrifter i Bedriftsforbundet, men har de siste to årene jobbet for forbrukerne i Forbrukerrådet.
Andreas har også tidligere vært aktiv i politikken.
Thomas Mathisen er markedssjef i Gudbrandsdal Energi. Han har 24 års erfraing i kraftbransjen og har opparbeidet seg en bred kompetanse innenfor sluttbrukermarkedet. Thomas er opptatt av å sette kunden i fokus, og har brukt mye tid på prosesser, kundesystemer og kundeservice.
Thomas sitter også i Elhubs bransjeråd for DistriksEnergi.
Magnus K. Olsen er fagansvarlig prosess og forretningssystemer i Lyse Energisalg. Han har arbeidet vel 20 år i Lyse, hvor han har vært salgs-, markeds- og produktdirektør. Magnus drives av endring for å forenkle og effektivisere til glede for kundene.
Magnus sitter i Energi Norges utvalg for sluttbrukermarked og har vært medlem av Bransjerådet for Elhub siden oppstart.