Markedskonferansen 2019

12. - 13. november 2019, Clarion Hotel The Hub, Oslo

Innhold

Program

Tirsdag 12.november

08:30 - 09:30
Registrering
09:30 - 11:10
Sesjon 1: Er strømbransjen rigget for fremtiden?
Sesjonsleder: Knut Kroepelien
  • Åpningsforedrag

    Silvija Seres - Investor og matematiker

  • Forbrukeren har endret seg - hva er din strategi?

    Siri Børsum - Tidligere leder for digital transformasjon, Google Norge

  • Fremtiden er fornybar og fullelektrisk

    Knut Kroepelien - Administrerende direktør, Energi Norge

  • Sofaprat: Er strømbransjen rigget for fremtiden?

    Herold Myrland - Administrerende direktør, Polar Kraft
    Maren Kyllingstad - Administrerende direktør, Innlandskraft
    Siri Børsum - Tidligere leder for digital transformasjon, Google Norge

    Samtaleleder: Knut Kroepelien - Administrerende direktør, Energi Norge

  • 11:10 - 11:40
    Pause med besøk hos utstillere
11:40 - 13:00
Sesjon 2: Den digitale kunderelasjonen
Sesjonsleder: Toini Løvseth
  • Plattform som forretningsmodell

    Waseem Rashid - Divisjonsdirektør plattformer og profiler, DNB

  • Elhub og KIS vs. kundeservice

    Thomas Mathisen - Markedssjef, Gudbrandsdal Energi

  • Sofaprat: Elhub og KIS - hva betyr det for relasjonen med kunden?

    Thomas Mathisen - Markedssjef, Gudbrandsdal Energi
    Jan Vidar Thoresen - Administrerende direktør, Glitre Energi Strøm
    Magnus Olsen - Markedsdirektør, Lyse Energisalg

    Samtaleleder: Lars Ragnar Solberg - Næringspolitisk rådgiver, Energi Norge

13:00 - 14:00
Lunsj
14:00 - 15:30
Sesjon 3: Det nye strømmarkedet
Sesjonsleder: Lars Ragnar Solberg
  • Det nye strømmarkedet - ikke uten teknologi hjemme hos kunden

    Morten Hagen - Leder forretningsutvikling, Futurehome

  • Hva er kompetansebehovet i fremtidens strømselskap

    Jan Vidar Thoresen - Administrerende direktør, Glitre Energi Strøm

  • Forbrukeren i det nye strømmarkedet

    Finn Lützow-Holm Myrstad - Fagdirektør digitale tjenester og energi, Forbrukerrådet

  • Sofaprat: En markedsmodell til det beste for kunden

    Finn Lützow-Holm Myrstad - Fagdirektør digitale tjenester og energi, Forbrukerrådet
    Torkel Rolfseng - Direktør regulatoriske rammebetingelser, Fjordkraft
    Arild Markussen - Konserndirektør strøm, Helgeland Kraft

    Samtaleleder: Lars Ragnar Solberg - Næringspolitisk rådgiver, Energi Norge

  • 15:30 - 16:00
    Pause med besøk hos utstillere
16:00 - 16:45
Sesjon 4: Fremtidens markedsføring
Sesjonsleder: Siri Mjøsund
  • Fremtidens markedsføring

    Paal Fure - CEO, Dentsu Aegis Network Norge

  • 16:45
    Avslutning dag 1
18:00 - 19:00
Ung i strømbransjen
Øl og mingling for de under 35 år
19:00 - 19:30
Apertiff i utstillerområdet
19:30 - 23:00
Konferansemiddag

Onsdag 13.november

09:00 - 10:45
Sesjon 5: Hvordan blir man helt rå på kundeopplevelse?
Sesjonsleder: Cathrine Hagen
  • Hvordan utvikle tjenester ved å lytte til kunden

    Johan Høgåsen-Hallesby - Teknologidirektør, Urban Sharing

  • Sosiale medier i kundereisen

    Trine Skog Humlen - Digital rådgiver, Racer

  • Hvordan merkevaren bygges opp og ned av kundeopplevelse

    Yngve Fjell - Leder kundeopplevelser, KPMG

  • Vipps - Norges raskest voksende merkevare

    Hanne Sjursen - Internasjonal forretningsutvikler, Vipps

  • 10:45 - 11:20
    Pause med besøk hos utstillere
11:20 - 13:00
Sesjon 6: Omdømme i strømbransjen
Sesjonsleder: Aslak Øverås
  • Hvordan skape konkurransefortrinn ut av bærekraft

    TBA

  • Fornybar og fullelektrisk - hva er mulighetene for strømleverandørene?

    Kristian Blindheim - Prosjektleder fornybar og fullelektrisk, Energi Norge
    Ingrid von Streng Velken - Konserndirektør innovasjon og utvikling, BKK

  • Sofaprat: Omdømme i strømbransjen

    Andreas Strandskog - Politisk rådgiver, Forbrukerrådet
    Geir Arne Gundersen - Markeds- og kommunikasjonssjef, Norges Energi
    Gunn Margareth Lassesen - Direktør kommunikasjon og kundetjenester, Haugaland Kraft

    Samtaleleder: Aslak Øverås - Informasjonssjef, Energi Norge

  • TBA
13:00 - 14:00
Lunsj - avslutning og vel hjem