Energi Norge

Innhold

Webinar: Innføring i IFRS

  • 17. jun 2020Kl. 10:00–12:00
  • Webinar - Zoom
  • Medlem: 1.750,- Andre: 2.450,-
  • Påmeldingsfrist Snarest

Webinaret gir en innføring i hovedforskjellene mellom NGAAP, forenklet IFRS og IFRS, samt en innføring i standardene IFRS 9, 15 og 16.

HR- og lederkonferansen

IFRS er et internasjonalt regelverk og består av en rekke regnskapsstandarder med omfattende regler som benyttes ved utarbeidelse av årsregnskap. Formålet med IFRS som et felles regnskapsspråk er å kunne styrke kvaliteten i rapporteringen og sammenlignbarheten mellom selskap over landegrensene. 

IFRS er et omfattende og komplekst regelverk som stadig er i endring. I løpet av de siste årene er det blitt implementert flere omfattende og viktige regnskapsstandarder. I dette to-timers webinaret får du en innføring i hovedforskjellene mellom NGAAP, forenklet IFRS og IFRS. Du får også en innføring i hovedprinsippene i standardene IFRS 9 Finansielle instrumenter, 15 Driftsinntekter og 16 Leiekontrakter, samt eksempler på anvendelse. 

Hvem er det for? 

Ledere og medarbeidere i økonomifunksjonen i fornybarnæringen. 

Hvordan gjennomføres webinaret?

Våre webinarer er online seminarer du kan delta på fra hvor som helst. Meld deg på og du vil motta en link dagen før sendestart. Underveis i sendingen har du mulighet til å stille spørsmål til kursholder via chat. Dersom tidspunktet ikke passer – meld deg på, og vi sender deg opptaket i etterkant. Opptaket er tilgjengelig for alle deltakere én uke etter sending.

17. juni kl. 10:00-12:00

PROGRAM WEBINAR

 

Innføring i hovedforskjellene mellom NGAAP, forenklet IFRS og IFRS

  • Kraftproduksjon, nettselskaper og kraftomsetning

Kort innføring i hovedprinsipper og eksempel på anvendelse

  • IFRS 16: Leiekontrakter
    • Leie av bygg
    • Leie av biler
  • IFRS 15: Driftsinntekter
    • Anleggsbidrag i nettvirksomhet
    • Salgskommisjon i kraftomsetningsselskaper
    • Brutto vs. netto presentsjon av kraftsalg vs. kraftkjøp
  • IFRS 9: Finansielle intrumenter
    • Behandling av kraftkontrakter og valutakontrakter under IFRS
    • Avsetning for tap på fordringer

Kursholder

  • Gry Kjersti Berget
  • Partner, Audit & Assurance i Deloitte

Gry Kjersti er statsautorisert revisor og partner i Deloitte, og jobber primært med revisjon av selskaper i kraftbransjen.

Gjennom å være revisor for IFRS-rapporterende konsern i kraftbransjen har Gry Kjersti god erfaring med regnskapsmessige problemstillinger i fornybarnæringen. Hun kjenner forskjellene mellom de ulike regnskapsspråkene og har god erfaring med både implementering av IFRS og implementering av nye standarder. 

Praktiske opplysninger

Informasjon og avbestillingsregler

Presentasjoner
Lenke til presentasjoner vil bli sendt per e-post med evaluering i etterkant av arrangementet. Ved å delta på dette kurset godtar du at webinaret blir tatt opp og distribuert til deltakerne i etterkant.

Avbestillingsregler
Ved avbestilling mer enn 10 arbeidsdager før start gis full refusjon. Ved 10-4 arbeidsdager før arrangementets begynnelse refunderes 50%. Ved mindre enn 4 arbeidsdager før arrangementets start gis ingen refusjon. Ved sykdom kreves legeattest for å få refundert deltakeravgift. Energi Norge AS har ingen erstatningsansvar ved hendelser utenfor Energi Norge AS sin kontroll slik som streik, lockout, naturkatastrofer, terror eller andre uforutsette hendelser.

Faglige spørsmål

Faglige spørsmål

Relaterte arrangement

  1. 24. september 2020,

    Webinar - Zoom

    Debatt og webinar: Ny veileder om innsideinformasjon ved krafthandel

    Webinaret gir deg innføring i den nye veilederen som skal hjelpe aktørene i kraftmarkedet å vurdere hva slags informasjon som er innsideinformasjon etter markedsadferdsregelverket.

  2. 6. oktober 2020,

    Digitalt, Zoom+Miro

    Introduksjon til smidig metodikk for fornybarnæringen

    Hva kan fornybarnæringen lære av arbeidsmetodikken til IT-selskaper og oppstartsbedrifter?

  3. 21. oktober 2020,

    4 timer nettkurs +, 2 timer webinar

    Nettkurs og webinar: Salg, service og rådgivning i strømmarkedet

    Salg og kundeservice blir mer og mer viktig for å holde på eksisterende kunder og ikke minst for å skaffe nye. Samtidig blir det å levere god kundeservice stadig mer komplekst.