Energi Norge

Innhold

Nettkurs og webinar: Salg, service og rådgivning i strømmarkedet

  • 21. okt 2020Kl. 10:00–12:00
  • 4 timer nettkurs + 2 timer webinar
  • Medlem: 4.500,- Andre: 5.500,-
  • Påmeldingsfrist 1. oktober 2020

Hva må til for å lykkes med salg, service og rådgivning i strømmarkedet?

Lyspære med tankebobler

Gode kundeopplevelser er kanskje det viktigste konkurransefortrinnet et selskap kan ha i dag. Arbeidet med å skape gode kundeopplevelser starter ofte i kundefront.

Salg og kundeservice blir mer og mer viktig for å holde på eksisterende kunder og ikke minst for å skaffe nye. Samtidig blir det å levere god kundeservice og rådgivning stadig mer komplekst. Kunden har bedre innsikt og kunnskap enn tidligere, noe som utfordrer den daglige kundebehandlingen.

Vi forholder oss til kunder og kolleger hver eneste dag, som alle har ulike personligheter. Hvordan kan vi lære å gjenkjenne og takle ulike personlighetsprofiler? Og hvilken betydning har det for å kunne rådgi og selge på en positiv måte?

Kurset gjennomføres som et 4-timers nettkurs med forelesninger i videoopptak og et 2-timers live webinar hvor det er mulig å stille kursholder spørsmål. 

NB! Deler av kurset er tilpasset for bedriftsmarkedet og for personmarkedet.

 

Hva får du kunnskap om
  • DiSC-verktøyet, verdens mest brukte begrepsapparat for å forstå egen og andres atferd - hvordan kan du bruke det internt i selskapet og overfor kundene dine?
  • Konsultativt salg - hvorfor skal kunden velge dere og hvilke forberedelser bør du gjøre?
  • Struktur i salget og closingteknikker
  • Klagebehandling og innvendingsteknikker

 

Hvem er det for

Strømleverandører. Ledere, salgsledere og alle som jobber med å ta vare på eksisterende kunder og skaffe nye gjennom konsultativ rådgivning og mersalg i både personmarkedet og bedriftsmarkedet.

Tilgjengelig fra 14. oktober

PROGRAM NETTKURS

 

 Del 1: DiSC-verktøyet: personlighetsprofiler og kundetilpasning 

  • Beskrivelse av DiSC-profiler 
  • Hvilke utfordringer kan du møte med ulike profiler
  • Hvordan kan du tilpasse egen atferd 
  • Hvilke argumenter passer for ulike personlighetsprofiler

 

 Del 2: Konsultativt salg

  • Hvordan rådgi og selge på en positiv måte
  • Hvorfor stille spørsmål og hvilke spørsmål bør du stille
  • Hva er dere unike  og hvorfor skal kunden velge dere
  • Hvilke forberedelser bør du gjøre

 

 Del 3: Struktur i salget

  • Hvilke kunder skal du fokusere på
  • Hvordan finne de
  • Hvordan booke møter
  • Closingteknikker

 

 Del 4: Klage- og reklamasjonsbehandling  

  • En klagende kunde er en gave 
  • Har kunden alltid rett? 
  • Innvendingsteknikker 

 

 

Hvordan gjennomføres nettkurset? 

Nettkurs er videoforelesning i opptak som distribueres til deltakerne i forkant av webinaret. På denne måten kan du ta deler av kurset i den hastigheten du ønsker og på det tidspunktet du ønsker. Meld deg på og du vil motta en link til nettkurset én uke før webinaret. 

Nettkurset er tilgjengelig for alle deltakere i fjorten dager.   

Torsdag 21. oktober kl. 10:00-12:00

PROGRAM WEBINAR

Oppsummering av nettkurset og tid til spørsmål 

  • DiSC-verktøyet: personlighetsprofiler og kundetilpasning
  • Konsultativt salg
  • Struktur i salget
  • Klage- og reklamasjonsbehandling  

 

Hvordan gjennomføres webinaret? 

Våre webinarer er online seminarer du kan delta på fra hvor som helst. Meld deg på og du vil motta en link dagen før sendestart. Underveis i sendingen har du mulighet til å stille spørsmål til foreleser via chat. 

Dersom tidspunktet ikke passer, meld deg på - og vi sender deg opptaket i etterkant. Opptaket vil være tilgjengelig én uke etter sending. 

KURSHOLDER
  • Kari Tvete Solvang
  • Senior bedriftsrådgiver i Ladegaard Norge AS

Kari har solid erfaring innen ledelse, strategi og service. Hun har vært direktør i Statoil Fuel and Retail, CEO i Medema-gruppen og adm.dir. i Euro Business School -et norsk konsulentselskap med fokus på strategi- og kompetanseutvikling innen salg, service og ledelse.

Med sin gode formidlingsevne beriker Kari sitt publikum med erfaring, kunnskap og kompetanse fra en lang og variert karriere.

Praktiske opplysninger

Informasjon og avbestillingsregler

Presentasjoner
Lenke til presentasjoner vil bli sendt per e-post med evaluering i etterkant av arrangementet. Ved å delta på dette kurset godtar du at webinaret blir tatt opp og distribuert til deltakerne i etterkant.

Avbestillingsregler
Ved avbestilling mer enn 10 arbeidsdager før start gis full refusjon. Ved 10-4 arbeidsdager før arrangementets begynnelse refunderes 50%. Ved mindre enn 4 arbeidsdager før arrangementets start gis ingen refusjon. Ved sykdom kreves legeattest for å få refundert deltakeravgift. Energi Norge AS har ingen erstatningsansvar ved hendelser utenfor Energi Norge AS sin kontroll slik som streik, lockout, naturkatastrofer, terror eller andre uforutsette hendelser.

Faglige spørsmål

Faglige spørsmål

Relaterte arrangement

  1. 17. juni 2020,

    Webinar - Zoom

    Webinar: Innføring i IFRS

    Webinaret gir en innføring i hovedforskjellene mellom NGAAP, forenklet IFRS og IFRS, samt en innføring i standardene IFRS 9, 15 og 16.

  2. 26. august 2020,

    Webinar

    Webinar: Utviklingen av de nordiske og europeiske elmarkedene

    Få et grundig innblikk i utviklingen av de nordiske og europeiske kraftmarkedene og de utfordringene de står overfor på kort og lang sikt.

  3. 3. september 2020,

    3,5 timer nettkurs +, 3 timer online webinar

    Nettkurs og webinar: Erstatningsrett for nettselskap

    Hvordan behandle erstatningskrav fra kunder og forsikringsselskap? Hva har kunden krav på?