Innhold

Anskaffelse av skytjenester

  • 4. mar 2021Kl. 09:00–11:00
  • Digitalt
  • Medlem: 1.750,- + mva Andre: 2.450,- + mva
  • Påmeldingsfrist 4. mars

Virksomheten til nettselskap og andre oppdragsgivere i forsyningssektoren har blitt stadig mer digital, og stadig flere systemer er på en eller annen måte skybaserte.

Ormonde offshore wind farm

Anskaffelse av skytjenester

Hva får du?

Enten det skal kjøpes driftssystemer, kundesystemer eller mer administrative løsninger, må innkjøperne håndtere en rekke tekniske, avtalerettslige og personvernmessige problemstillinger – samtidig som forsyningsforskriften ivaretas.

På webinaret får du en rekke praktiske tips og eksempler, for å kunne gjennomføre en skytjenesteanskaffelse best mulig. Sentrale temaer er blant annet:

  • Hvilke tekniske og sikkerhetsmessige krav kan og bør stilles?
  • Hvilken type krav bør man unngå?
  • Hvordan ta høyde for fremtidig teknisk utvikling?
  • Kan det stilles krav til plattform?
  • Betydning av produsentenes vilkår?
  • Hva innebærer GDPR og ny EU-dom om personvern for tjenester med tilknytning til blant annet lagring av data? (Schrems II)
  • Hvilke rettigheter bør oppdragsgiver sørge for?
  • Hvorfor bør man tenke på avslutningen allerede ved utfordringen av konkurransegrunnlaget?
  • Hvilken avtalemal kan brukes og hvordan?
  • Hva bør man hensynta i kvalifikasjonskrav og tildelingskriterier
  • Hvordan evaluere skytjenester?

Det vil være gode muligheter for å stille spørsmål til ekspertene under webinaret.

Hvem er det for?

Innkjøpere, innkjøpskonsulenter, nettsjefer og regnskapsmedarbeidere

Hvordan gjennomføres webinaret? 

Våre webinarer er online seminarer du kan delta på fra hvor som helst. Meld deg på og du vil motta en link dagen før sendestart. Underveis i sendingen har du mulighet til å stille spørsmål til foreleser via chat.Dersom tidspunktet ikke passer, meld deg på - og vi sender deg opptaket i etterkant. Opptaket vil være tilgjengelig én uke etter sending.

Foredragsholdere

  • Marie Bradland og Silje G. Ullebust
  • Partnere, Grette

Marie og Silje er begge spesialisert innen anskaffelser og kontraktsrett og har omfattende erfaring med å bistå med gjennomføring av anskaffelser i  en rekke bransjer. De har også god innsikt i de spesielle forholdene som oppdragsgivere og andre bør være oppmerksom på ved anskaffelse av skytjenester til energibransjen. Både Marie og Silje har i en årrekke blitt ansett å være blant landets fremste anskaffelsesadvokater, med rangeringer i både Chambers, Legal 500 og Finansavisen. 

  • Peter Lenda
  • Partner, Grette

Peter er spesialisert innen IKT/teknologi, personvern, og opphavsrett. Han har betydelig erfaring med IT-anskaffelser og skytjenesterelaterte problemstillinger både på oppdragsgiver og leverandørsiden, blant annet fra tidligere stilling som juridisk direktør i Sopra Steria. Han har derfor svært god innsikt i alle de ulike spørsmålene som kan reise seg ved kjøp av skytjenester, både når det gjelder tekniske og juridiske utfordringer, kravspesifikasjonen, GDPR og rettighetsspørsmål. Peter har flere ganger vært oppført i Legal 500 GC Powerlist og sitter i JUS fagutvalg for IKT-rett.

Praktiske opplysninger

Informasjon og avbestillingsregler

Presentasjoner
Lenke til presentasjoner og opptak av webinaret vil bli sendt per e-post med evaluering i etterkant av arrangementet.

Avbestillingsregler
Ved avbestilling mer enn 10 arbeidsdager før start gis full refusjon. Ved 10-4 arbeidsdager før arrangementets begynnelse refunderes 50%. Ved mindre enn 4 arbeidsdager før arrangementets start gis ingen refusjon. Det gis ingen refusjon mot enkeltmåltider som ikke benyttes. Ved sykdom kreves legeattest for å få refundert deltakeravgift. Hoteller har egne regler for avbestilling. Energi Norge AS har ingen erstatningsansvar ved hendelser utenfor Energi Norge AS sin kontroll slik som streik, lockout, naturkatastrofer, terror eller andre uforutsette hendelser.

Praktiske opplysninger

Faglige spørsmål