
Anskaffelse av skytjenester
Hva får du?
Enten det skal kjøpes driftssystemer, kundesystemer eller mer administrative løsninger, må innkjøperne håndtere en rekke tekniske, avtalerettslige og personvernmessige problemstillinger – samtidig som forsyningsforskriften ivaretas.
På webinaret får du en rekke praktiske tips og eksempler, for å kunne gjennomføre en skytjenesteanskaffelse best mulig. Sentrale temaer er blant annet:
- Hvilke tekniske og sikkerhetsmessige krav kan og bør stilles?
- Hvilken type krav bør man unngå?
- Hvordan ta høyde for fremtidig teknisk utvikling?
- Kan det stilles krav til plattform?
- Betydning av produsentenes vilkår?
- Hva innebærer GDPR og ny EU-dom om personvern for tjenester med tilknytning til blant annet lagring av data? (Schrems II)
- Hvilke rettigheter bør oppdragsgiver sørge for?
- Hvorfor bør man tenke på avslutningen allerede ved utfordringen av konkurransegrunnlaget?
- Hvilken avtalemal kan brukes og hvordan?
- Hva bør man hensynta i kvalifikasjonskrav og tildelingskriterier
- Hvordan evaluere skytjenester?
Det vil være gode muligheter for å stille spørsmål til ekspertene under webinaret.
Hvem er det for?
Innkjøpere, innkjøpskonsulenter, nettsjefer og regnskapsmedarbeidere
Hvordan gjennomføres webinaret?
Våre webinarer er online seminarer du kan delta på fra hvor som helst. Meld deg på og du vil motta en link dagen før sendestart. Underveis i sendingen har du mulighet til å stille spørsmål til foreleser via chat. Dersom tidspunktet ikke passer, meld deg på - og vi sender deg opptaket i etterkant. Opptaket vil være tilgjengelig én uke etter sending.