
Hva får du?
Webinaret fokuserer på de mest sentrale temaene i byggherre- og HMS-forskriften. I tillegg vil det bli erfaringsutveksling samt nettverksdiskusjon om hvordan de ulike nettselskapene/ byggherremiljøene løser ulike utfordringer.
Merk! Det en forutsetning at hver enkelt deltaker forbereder seg og deltar aktivt i diskusjonen.
Utgangspunkt for drøfting og diskusjon kan være:
- Utpeking av koordinator og byggherre-representant – hvordan fungerer dette og hvordan gjennomføres det i henhold til BHF- hvilke erfaringer har du/dere med dette i dag?
- Har du/dere etablert egne rutiner eller system for hvordan dere etterlever byggherreforskriften? Og i tilfelle hvordan har dere gjort dette?
- Hvordan følge opp KU og evt. byggherres representant med tanke på rapporteringsrutiner – SHA møter ol.? Hvordan dokumenteres dette eventuelt overfor tilsynsmyndighetene?
- Hvordan etablere en god SHA-plan – hva tar du/dere med i planen under posten "spesifikke tiltak"? Ta med et eksempel – og grunngi hvorfor og hvordan det er ført inn i SHA-planen.
- Hvordan løser du/dere §15 problematikken med oversiktslistene?
- Hva eller hvilke rutiner har du/dere rundt HMS avvik? Ta med de 10 siste HMS-avvikene, så vil vi se om det er fellestrekk eller noe vi kan forbedre sammen.
- Har noen av dere gjennomført en internrevisjon på BHF eller HMS-forskriften? Og eventuelt hvilke erfaringer her dere med dette?
- Har du/dere etablert rutiner i henhold til BHF § 6 om egne prisbærende poster for spesifikke tiltak?
- Egene forhåndsinnmeldte problemstillinger innsendt fra deltakerne.
Hvem er webinaret for?
For best mulig utbytte av deltagelse forutsettes det at deltakere har kompetanse i byggherre- og HMS-forskriften.
Hvordan gjennomføres webinaret?
Våre webinarer er online seminarer du kan delta på fra hvor som helst. Meld deg på og du vil motta en link dagen før sendestart. Underveis i sendingen har du mulighet til å stille spørsmål til foreleser via chat. Dersom tidspunktet ikke passer, meld deg på - og vi sender deg opptaket i etterkant. Opptaket vil være tilgjengelig én uke etter sending.
Begrenset antall deltagere
For å oppnå en best mulig dialog og drøfting underveis settes et maks antall på 20 deltakere. For best mulig utbytte er det en forutsetning at hver enkelt deltaker forbereder seg og deltar aktivt i diskusjonen.
Egeninnmeldte tema
Egeninnmeldte tema ønskes velkommen, og må være Energi Norge i hende senest 2 dager i forkant av webinaret. Dette sendes til Thor Egil Johansen og merkes "Webinar: Byggherreforskriften/HMS"