Ny nettleie fra 2022 – håndtering av kundehenvendelser

  • 16. des 2021Kl. 10:00–11:30
  • Digitalt
  • Medlem: 1.750,- + mva Andre: 2.450,- + mva
  • Påmeldingsfrist 15. desember

Fra 1. januar 2022 får alle ny nettleie, og de fleste nettselskapene er nå i ferd med å ferdigstille utformingen av ny modell. Hvordan skal en kommunisere den nye modellen til kundene, og hvilke råd skal en gi de? Hvorfor er en endring nødvendig, og hvordan kan teknologi bidra til en bedre kundeopplevelse?

#005

Fra 1. januar 2022 får alle ny nettleie, og de fleste nettselskapene er nå i ferd med å ferdigstille utformingen av ny modell. Tidligere var det bare antall kilowattimer som påvirket nettleien din. Fra 2022 får kunden større mulighet til å påvirke regningen. Kunden kan fortsatt spare penger med lavere forbruk. I tillegg kan kunden spare penger på å jevne ut strømforbruket gjennom døgnet.

Endringer skaper ofte usikkerhet, og endringene i nettleien fra 2022 vil trolig medføre en økning i kundehenvendelser. Da er det viktig at også strømleverandørene har kunnskap om den nye utformingen av nettleien. Hvilke enkle budskap kan strømleverandørene gi kundene for å redusere strømregningen? Hvorfor er endringen i modell for nettleie nødvendig? Hvordan kan teknologi bidra til forbedret kundeopplevelse?

I dette webinaret får du svar på:
  • Hvordan vil nettleien utformes fra 2022
  • Hvilke konsekvenser ser nettselskapene at dette vil få for egne kunder
  • Hvilke enkle budskap bør kundeservice gi ved kundehenvendelser
  • Hvordan kan utvikling av API'er gi kunde og selskapene en enklere overgang

Det er lagt opp til muligheter for spørsmål og diskusjon rundt ny nettleie.

Hvem er det for?  

Strømleverandører, nettselskap, kundesenter, kundeservice, smarthusteknologi

Program
Torsdag 16. desember
  • 10:00 - 10:05
    Velkommen
    • Jørn Bugge
      Energi Norge
  • 10:05 - 10:25
    Ny nettleie fra 2022, utforming og konsekvenser for kunden
    • Kjersti Vøllestad
      Elvia
  • 10:25 - 10:45
    Hvordan kommunisere den nye tariffmodellen
    • Aslak Øverås
      Energi Norge
  • 10:45 - 11:05
    DIGIN kobler nettselskapene, kundene og smarthusleverandører for felles innovasjon
    • Martin Hviid Nielsen
      DIGIN
  • 11:05 - 11:30
    Spørsmål og diskusjon

Praktiske opplysninger

Informasjon og avbestillingsregler

Presentasjoner
Lenke til presentasjoner og opptak fra webinaret vil bli sendt per e-post med evaluering i etterkant av arrangementet.

Avbestillingsregler
Ved avbestilling mer enn 10 arbeidsdager før start gis full refusjon. Ved 10-4 arbeidsdager før arrangementets begynnelse refunderes 50%. Ved mindre enn 4 arbeidsdager før arrangementets start gis ingen refusjon. Ved sykdom kreves legeattest for å få refundert deltakeravgift. Energi Norge AS har ingen erstatningsansvar ved hendelser utenfor Energi Norge AS sin kontroll slik som streik, lockout, naturkatastrofer, terror eller andre uforutsette hendelser.

Hvordan gjennomføres webinaret?
Våre webinarer er online seminarer som du kan delta på fra hvor som helst. Meld deg på og du vil motta en link dagen før sendestart. Underveis i sendingen har du mulighet til å stille spørsmål til foreleser via chat. Dersom tidspunktet ikke passer, meld deg på - og vi sender deg opptaket i etterkant. Opptaket vil være tilgjengelig én uke etter sending. 

Praktiske opplysninger

Faglige spørsmål

Relaterte arrangement

  1. 15. desember 2021,

    Digitalt

    KOLEMO 3.2

    Bruk av gode kontraktstandarder er basis for et vellykket anskaffelsesprosjekt. Nå er den reviderte KOLEMO 3.2 publisert.

  2. 15. desember 2021,

    Digitalt

    Reguleringsmodellen - insentiver for nettinvesteringer og ny teknologi

    RME har satt i gang et større prosjekt hvor de ser på justeringer av reguleringsmodellen. Nettselskapene skal investere mye i årene fremover, det er da svært viktig med gode insentiver for nettinvesteringer og ny teknologi.

  3. 11. januar 2022,

    Digitalt

    Ny veileder: Håndtering av kraftsensitiv informasjon i skytjenester og veien videre.

    Digitaliseringen av kraftbransjen og kraftsystemet er i kontinuerlig utvikling. Bruk av skytjenester er en viktig del av denne utviklingen som setter nye krav til oss som selskaper. Hvilke krav stiller Kraftberedskapsforskriften, hvilke krav bør selskapene stille til leverandørene og hva bør man ellers passe på når man flytter tjenester ut i sky?