Energi Norge

Innhold

Energi Norge i ny drakt

Nyhet, Medlemskap og fordeler

Publisert

#120

Energi Norge lanserer i dag en ny visuell profil med slagordet "Hele Norge på strøm".

Energi Norge er stolt over å lansere sin nye visuelle identitet. Med et tydeligere og mer moderne uttrykk ønsker vi å vise at vi representerer en fremtidsrettet og grønn næring som står tett på kundene.

Den grafiske profilen representerer Energi Norges nye verdier: Synlig, uredd og nytenkende. Det nye uttrykket skal bidra til å styrke posisjonen og synligheten til Norges viktigste fastlandsindustri. 

– Vi er opptatt av at selskapene skal kunne vokse og utvikle seg – til beste for både samfunnet, næringen og klimaet. Da må vi også bli mer synlige, sier administrerende direktør Knut Kroepelien i Energi Norge. 

Elektrisk slagord

Energi Norge lanserer samtidig slagordet "Hele Norge på strøm".

– Slagordet forteller både hva hovedtyngden av medlemmene våre jobber med, og at elektrifisering er det viktigste klimatiltaket i dette tiåret, sier Kroepelien.

Kroepelien vil også at fornybarnæringen skal bli en enda sterkere premissleverandør i energidebatten. 

Tydelig samfunnsrolle

– Tidligere i år lanserte vi rapporten Fornybarometeret som forteller hva næringen bidrar med av inntekter og arbeidsplasser til samfunnet og hvor langt vi er kommet i elektrifiseringen av Norge. Vi har også lansert Strømguiden.no og jobber med en sertifiseringsordning for å gjøre det enda enklere og tryggere å være strømkunde, forteller Kroepelien. 

Den nye profilen er utviklet i samarbeid med Design Container. 

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne: